Museum Beesel | Herinnering aan…….
post-template-default,single,single-post,postid-58970,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Herinnering aan…….

De nieuwe expositie “spiegelingen in klei” roept bij veel mensen herinneringen op aan het roemrijke Beeselse keramiek verleden.

Dat wordt duidelijk uit het volgende mailtje  dat het bestuur, tezamen met een foto,  van Juana Morillo mocht ontvangen.

Beste mensen,

Ik ben een van de dochters van de heer Antonio Morillo die in 1966 naar Beesel werd gehaald door Loré.

Samen met zijn collega Manuel begonnen ze aan een nieuw avontuur.

Manuel ging na een paar jaar terug naar Spanje. Wij zijn gebleven.

Vader was een echte kunstenaar. Hij bracht veel nieuwe ideeën mee uit zijn werk in Spanje.

Ik kom zeker binnenkort naar het museum.

Veel succes, Juana

Almar Speelberg About the author