Museum Beesel | Museum Beesel weer open
59173
post-template-default,single,single-post,postid-59173,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Museum Beesel weer open

Museum Beesel weer open!

Op bevrijdingsdag 5 mei 2024 was er in Beesel nog een heuglijk feit te vieren. De deuren van het oude gemeentehuis, nu het lokale museum, aan de Markt 1 in Beesel gingen weer open voor het publiek. In aanwezigheid van een groot aantal genodigden werd de expositie “spiegelingen in klei” aan een kunstminnend publiek gepresenteerd.

foto Jacques Peeters

In deze expositie tonen een 13-tal kunstenaars van de Keramiek Kring Limburg hun speciaal voor deze expositie vervaardigde kunstwerken. Iedere kunstenaar heeft zich laten inspireren door een object of kunstwerk uit de vaste collectie van de Stichting Beesels Keramisch Erfgoed, de stichting die samen met de stichting Draaksteken de basis vormt voor dit charmante kleinschalige museum. Beide organisaties hebben ook een deel van het museum op een fraaie en informatieve wijze ingericht.

Na toespraken door de voorzitter het bestuur van het museum en van de Keramiek Kring werd het museum onder grote belangstelling op een originele wijze geopend.

Na de opening kon het aanwezige gezelschap de prachtig ingerichte nieuwe tentoonstelling bewonderen om daarna, onder het genot van een zomers drankje, met elkaar en de aanwezige kunstenaars in een geanimeerd gesprek te gaan.

Wij nodigen u van harte uit om de nieuwe expositie “spiegelingen in klei” in Beesel te komen bezoeken. Dit kunt u doen op zon- en feestdagen van 5 mei tot 29 september tussen 11:00 uur en 17:00 uur.  De entree is gratis!

Almar Speelberg About the author