Museum Beesel | Kennismaking met museum “de Tiendschuur” uit Tegelen
post-template-default,single,single-post,postid-59214,single-format-standard,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,pitch child-child-ver-1.0.0,pitch-ver-1.5, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,grid_1300,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Kennismaking met museum “de Tiendschuur” uit Tegelen

Woensdagmiddag 10 juli hebben vertegenwoordigers van het bestuur van Museum Beesel en de stichting Beesels Keramisch erfgoed gesproken met manager Marjan Kessels en conservator Miranda Timmers van museum de Tiendschuur uit Tegelen. Onderwerp van gesprek waren de mogelijkheden van een eventuele samenwerking. Beide musea richten zich op een zelfde doelgroep en hebben een belang bij het promoten en bewerkstelligen van een groter museumbezoek. Het prettige en geanimeerde gesprek leverde verschillende ideeën op en besloten werd het niet bij deze eerste kennismaking te laten. Partijen spraken af verder te zullen nadenken over vormen van samenwerken en daarover met elkaar in contact te blijven. Een eerste concrete stap is het verwijzen naar elkaar met een link op de websites van beide musea. Tevens zullen de vrijwilligers van beide musea wederzijds worden uitgenodigd voor een bezoek aan de huidige exposities.

Almar Speelberg About the author